سوالات متداول

    1آیا با دریافت کد رهگیری، ثبت اظهار نامه به پایان رسیده است؟
    خیر .دریافت کد رهگیری به منزله ثبت اظهارنامه نمی باشد. در صورت دریافت شماره اظهارنامه ، ثبت به پایان رسیده است. پس از دریافت کد رهگیری باید مدارک مورد نیاز به پرونده ضمیمه شود و سپس اطلاعات بازبینی شود و پس از آن پرداخت هزینه به صورت اینترنتی انجام شود و شماره اظهارنامه دریافت گردد.
    2در صورتیکه یکی از مالکین، دانشگاه باشد، اظهارنامه به چه صورت می بایست تکمیل گردد؟
    بعد از ورود اطلاعات مربوط به دانشگاه در بخش مالکین، در بخش نماینده قانونی، نوع نماینده قانونی را "وکیل رسمی" انتخاب نموده و مشخصات شخص معرفی شده از سوی دانشگاه را در آن بخش وارد نموده و در قسمت ضمائم معرفی نامه (نامه ای از سوی دانشگاه که شخص را به عنوان نماینده تایید می نماید) را به عنوان "وکالتنامه معتبر برای شخص مورد نظر" پیوست نمایید. همچنین در خصوص روزنامه تاسیس نیز، مجوز تاسیس دانشگاه را پیوست نمایید.
    3جهت دریافت گواهی نامه ثبت علامت می بایست چه اقدامی انجام داد؟

    با به همراه داشتن مدارک ذیل جهت دریافت گواهی نامه ثبت علامت به بخش بایگانی اداره ثبت علائم تجاری مراجعه حضوری نمایید.

    1- تصویر آگهی تقاضای ثبت علامت ( آگهی نوبت اول)

    2- تصویر روزنامه رسمی آگهی تقاضای ثبت علامت

    3- تصویر آگهی رسمی ثبت علامت ( آگهی نوبت دوم)

    4- تصویر روزنامه آگهی رسمی ثبت علامت

    4برای گرفتن گواهی نامه (ورقه اختراع ) چه اقدامی لازم است ؟

    پس از چاپ و انتشار آگهی ثبت اختراع در روزنامه رسمی کشور متقاضیان (مالکین و مخترعین اختراع ) باید به همراه روزنامه رسمی که آگهی در آن به چاپ رسیده است و حاضر گردیده و پس از امضاء ذیل دفاتر ثبتی برای گرفتن ورقه اختراع اقدام نمایند.

    در صورتیکه متقاضی و مالکین چندین نفر باشند باید همگی برای امضاء ذیل دفاتر در اداره حاضر شده یا اینکه به احدی از مالکین وکالت محضری رسمی ارائه دهند که در آن به اخذ گواهی نامه ثبت اختراع مورد تقاضا تصریح شده باشد و در غیر اینصورت باید کلیه متقاضیان در اداره حاضر شوند.

    5آیا مهلت پاسخ به اخطار رفع نقص قابل تمدید است ؟

    بله ، متقاضی در صورتیکه قادر نباشد ظرف موعد مقرر 30 (60 روز جهت متقاضیان غیر ایرانی) روزه مدارک خود را اصلاح یا تکمیل نماید می تواند با ذکر دلایل، درخواست استمهال (تمدید مهلت ) نماید و اداره مربوطه می تواند فقط یکبار با این تمدید مهلت موافقت نماید.

    توجه : دقت شود که این درخواست باید در موعد مقرر قانونی انجام پذیرد و پس از سپری شدن مهلت 30 (60 روز جهت متقاضیان غیر ایرانی) روز پرونده کان لم یکن تلقی می گردد

    6منظور از مجوز (مدارک دال بر فعالیت ) چیست؟

    منظور از مجوز یکی از موارد ذیل می باشد :

    1- پروانه بهره برداری سازمان صنعت ،معدن و تجارت تهران یا هر استان دیگر 2- پروانه ساخت صادره از سازمان غذا و دارو و یا دانشگاه علوم پزشکی تهران یا ایران 3- قرارداد سفارش کالا (تولید بدون کارخانه)و با استفاده از ظرفیت خالی دیگران و استفاده از مجوزهای آنها 4- پروانه کسب از اتحادیه صنفی مربوطه 5- گواهی از اتحادیه مربوطه جهت کالا یا خدمات مورد نظر 6-پروانه از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران یا هر استان دیگر 7- سایر مجوز ها از مراجع ذیربط حسب کالا یا خدمات مورد نظر متقاضی

    نکات بسیار مهم :

    * کارت بازرگانی به عنوان مجوز محسوب نمی گردد و صرفا جهت ثبت علامتی با رسم الخط غیرفارسی درخواست شده باشد و یا اینکه درخواست صادرات شده باشد، کاربرد دارد (حداکثر برای تقاضای دو علامت)

    * جواز تاسیس به عنوان مجوز محسوب نمی گردد و صرفا برای درخواست ثبت یک علامت کاربرد دارد . در صورت نیاز به ثبت بیش از یک علامت باید سایر مجوز ها از قبیل پروانه بهره برداری و .... ارائه گردد.

    7چند بار انتخاب نام کردم برای شرکتم اما هربار اخطار می خورد دلیل آن چیست ؟
    سعی نمایید ازانتخاب نام های یک یا دو سیلابه به دلیل احتمال پایین ثبت پرهیز نمایید و از نام های چهار یا پنج سیلابه استفاده نمایید.جهت توضیحات بیشتر از طریق تیکت و یا گفتگوی آنلاین ارتباط داشته باشید.
    8می خواهم شرکت سهامی خاص ثبت کنم اما باید مبلغی بلوکه کنم درچه بانکی باید باشد؟
    شما باید حداقل 35 درصد مبلغ سرمایه ثابت اعلامی را در همه بانک های معتبر کشور بلوکه کنید جهت توضیحات بیشتر از طریق تیکت و یا گفتگوی آنلاین ارتباط داشته باشید.
    9از کجا بدانیم کدام موضوع فعالیت شرکتها مجوزی و کدام یک غیرمجوزی می باشد ؟
    جهت دریافت لیست موضوع فعالیت های مجاز و غیر مجاز از طریق تیکت و یا گفتگوی آنلاین با کارشناس شرکت تماس بگیرید.
    10اگر تمامی سرمایه شرکت در سهامی خاص بلوکه شود آیا موردی دارد یا حتما مبلغ ثابتی باید باشد؟
    خیر اما حتما باید در هنگام ثبت شرکت در اساسنامه قید شود که تمامی مبلغ (هر مقداری بیش از 35 درصد) بلوکه شده است تا به مشکل برنخورید اگر تمامی سرمایه شرکت در سهامی خاص بلوکه شود آیا موردی دارد یا مبلغ مورد نظری باید باشد حتما؟
    11برای ثبت شرکتم بعضی اطلاعات را واردکردم اما تماما را وارد نکنم دفعه بعد که وارد سایت شدم اطلاعات را کامل کنم سیستم راه نداد چه کار باید بکنم؟
    بعد از ثبت مدارک یک کد رهگیری برای شما پیامک شده که از طریق بخش پیگیری سایت می توانید جهت ادامه وارد شوید. جهت توضیحات بیشتر از طریق تیکت و یا گفتگوی آنلاین ارتباط داشته باشید.
    12حداقل اعضا برای ثبت شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود چند نفر می باشد؟
    جهت ثبت شرکت سهامی خاص حداقل به 3 نفر سهامدار و 2 نفر بازرس اصلی و علی البدل و در شرکت مسئولیت محدود حداقل به 2 نفر سهامدار نیاز است. جهت توضیحات بیشتر از طریق تیکت و یا گفتگوی آنلاین ارتباط داشته باشید.
    13برای ثبت شرکت خطای استعلام اداره پست جهت نادرست بودن کد پستی می دهد؟
    با در دست داشتن مدارک پستی به اداره پست مراجعه نمایید و کدپستی خود را در سیستم اداره پست تصحیح نمایید.
    14سلام آیا برای ثبت برند حتما باید مجوز داشته باشید؟
    جهت ثبت برند فارسی مجوز فعالیت از ارگان های مربوطه داشته باشید و جهت ثبت برند لاتین حتما نیاز به کارت بازرگانی می باشد. جهت توضیحات بیشتر از طریق تیکت و یا گفتگوی آنلاین ارتباط داشته باشید.
    15سلام من قبلا یک شرکت ثبت کردم و حالا یک علامت تجاری جدید یعنی یک برند جدید میخواهم ثبت کنم .روال به چه صورت هست؟
    شما می توانید هم به صورت حقوقی و هم به صورت حقیقی برند خود را ثبت نمایید.و نیاز به مجوز فعالیت دارید.
    16سلام می خواستم بدونم چرا اعتبارشرکت های سهامی خاص ازشرکت های با مسئولیت محدود بیشتره؟
    شرکت سهامی خاص ملزم می باشد که در بانک افتتاح حساب نماید و همچنین باید هر دو سال یکبار هیئت مدیره را به روز نماید. با توجه به این قبلی موارد شرکت سهامی خاص اعتبار بیشتری نسبت به شرکت مسئولیت محدود دارد.
    17جهت ثبت شرکت آیا باید گواهی عدم سو پیشینه نیز ارسال شود؟
    خیر با توجه به امکانات جدید سیستم دیگر نیازی به گواهی عدم سوء پیشینه نمی باشد.