چرا باید برای کسب و کار خود شعار تبلیغاتی انتخاب کنیم؟
شعار تبلیغاتی چیست؟
شعار تبلیغاتی چه تفاوتی با برند دارد؟
چگونه می توان یک شعار تبلیغاتی خوب انتخاب کرد؟
انتخاب شعار چه مزایایی دارد؟
ویژگی های یک شعار تبلیغاتی خوب چیست؟
شعار به مجموعه ای از کلمات در کنار هم گفته می شود که محصول خاصی را معرفی کند.
برند یک نام تجاری برای محصول است و پیامی که با خود به همراه دارد ثابت است.
لوگو یک علامت است که برند شما را بصورت بصری به مخاطب معرفی می کند.
اما شعار بصورت یک نوشته درباره یک محصول و هدف از ارائه آن توضیح می دهد ودر طول زمان ممکن است تغییر کند.
یک شعارخوب باید کاملا مفهومی و قابل درک باشد و بخوبی بتوان آن را بخاطر سپرد.
شعار تبلیغاتی باید گیرا و تاثیر گذار باشد و اما خواندن آن حس خوبی به مخاطب بدهد.
در واقع شعار مانند یک پل ارتباطی بین تولید کننده و مصرف کننده است.
شعار به برند شما روح می بخشد و برند بدون آن قابل درک نیست و نمی تواند اطلاعات کافی به مخاطب انتقال دهد.
علاوه بر صنایع تولیدی هر ارگانی می تواند برای خود یک شعار داشته باشد که معرف فعالیت یا حرفه ای باشد که در آن مشغول هستند ویا خدماتی که ارائه می دهند.
بطور مثال امروزه برخی موسسه های خیریه یا حمایتی مانند حمایت از محیط زیست، کودکان کا، زنان سرپرست خانوار و غیره شعارهایی برای جلب حمایت از طرف افراد جامعه انتخاب می کنند.
نکات زیادی در ساختن یک شعار تبلیغاتی موفق اهمیت دارد.
برای آگاهی از عوامل تاثیر گذار در موفقیت یک شعار با ما در ادامه مقاله همراه باشید.
1-شعار باید کوتاه، تاثیرگذار، جذاب و گیرا باشد.
مفهوم پیچیده ای نداشته باشد و قابل فهم باشد.
در انتخاب جمله به این فکر کنید که مخاطب به راحتی آن را درک کند و احتیاجی به مکاشفه در شعار نداشته باشد.
سعی کنید جمله انتخابی شما همه افراد جامعه را به عنوان جامعه هدف، مخاطب قرار دهد.
2-شعار انتخابی شما حتما باید با برند و لوگوی محصول تناسب داشته باشد.
همینطور شعار محصول شما باید بی ربط با کار تولیدی شما نباشد.
مخاطب به محض شنیدن آن بتواند درک کند شعار چه نوع محصول و چه برندی را تبلیغ می کند.
3-سومین نکته که باید به آن توجه کرد این است که هربرندی دارای یک وجه تمایز با محصولات مشابه خود است.
در شعار تبلیغاتی باید به خوبی این وجه تمایزو تفاوت بیان و نشان داده شود.
4-شعار تبلیغاتی باید یه جمله برای همه ی دوره ها باشد.
یعنی با گذشت زمان جذابیت خود را از دست ندهد.
همیشه به روز و گیرا باشد.
5- بهتراست در شعار تبلیغاتی خود حس مثبتی را به مخاطب منتقل کنید.
در این صورت افراد بهتر با برند شما ارتباط برقرار می کنند.
6- در ایجاد شعار تبلیغاتی خود چیزی را که واقعا می توانید ارائه دهید به مشتری خود انتقال دهید.
صداقت در شعار تبلیغاتی باعث ایجاد حس اعتماد در طرفین می شود.
در واقع اگر قولی بدهید که نمی توانید به آن عمل کنید حس اطمینان خاطرمخاطب را ازبرند خود صلب کرده اید.
همه ی موارد بالا در کنار صداقت می تواند تاثیر گذار باشد.
تا اینجا با نکات مهمی که یک شعار را ایده ال می کند اشنا شدیم.
در ادامه مقاله در مورد اینکه چگونه شعار مناسب محصول خود را انتخاب کنیم توضیح می دهیم، پس مجددا با ما همراه باشید.
در ابتدا باید آگاهی کامل از برندی که می خواهیم برای آن شعار تبلیغاتی انتخاب کنیم داشته باشیم.
اینکه این برند مختص چه محصولی است، کیفیت محصول چگونه است، جامعه هدف یا مصرف کننده محصول چه جامعه ایست و در آخر اینکه چه خدماتی ارائه می دهد.
در قدم دوم باید شعارهای محصولات مشابه یا رقیب را مورد بررسی قرار دهیم.
در مورد نقاط قوت و ضعف آن تحقیق کنیم.
در سومین گام شما می توانید برای انتخاب شعار با دیگر اعضا مشورت کنید.
از هر ایده ای کمک بگیرید.
مثلا می توانید یک مسابقه برای بهترین شعار پیشنهادی ترتیب بدهید و حتی نظر اکثریت جامعه را جویا شوید.
همه ی جملات پیشنهادی را یاداشت کنید.
با استفاده از خلاقیت برخی از آن ها را تغییر یا ویرایش کنید.
گاهی لازم است خود را جای مخاطب قرار دهید تا بفهمید کدام خصوصیت برند برای شما اهمیت بیشتری دارد.
یا اینکه به عنوان مخاطب کدام جمله بیشتر در ذهن شما می ماند.
وقتی جمله تاثیرگذار و مفهومی خود را یافتید، میتوانید با خلاقیت آن را ماندگار کنید.
بطور مثال به آن وزن و قافیه ببخشید، یا بصورت خنده دار بیان کنید.
از هر هنری که آن را فراموش نشدنی و جذاب می کند استفاده کنید.
اولین مزیت شعار خوب این است که چون همه ی ویژگی های محصول را بیان می کند، مشتری وفادار به همراه دارد.
دومین مزیت شعارخوب مانع از فراموش شدن هدف تولید محصول می شود.
سومین مزیت، شعارموفق پل ارتباطی برند محصول و مخاطب است.
در نتیجه یک تبلیغ دائمی برای محصول شماست.
چهارمین مزیت، یک شعار خوب به راحتی باعث شناسایی محصول شما از بین محصولات مشابه است.
در واقع وجه تمایز برند شما می باشد.
شعار تبلیغاتی شما مانند یک سایه همیشه همراه برند محصول شماست و با مشتری ارتباط برقرار می کند.
با خاصیت ماند گاری و گیرا بودن ذهن مشتری را متقاعد می کند که استفاده از برند شما، رضایت بیشتری برایش به همراه دارد.
برای مطالعه بیتشر : چرا باید برند را تمدید کرد؟